Het WATCHME-project: het gebruik van e-portfolio gegevens voor gepersonaliseerde feedback

Een aantal leden uit de taakgroep Onderwijsontwerp en e-learning waren betrokken bij het Europese WATCHME project (grant no 619349┬á). Dit project startte in maart 2014 en liep tot eind februari 2017. Tijdens dit project werd op basis van gegevens die verzameld werden in een elektronsiche portfolio (e-portfolio), in dit geval EPASS, geautomatiseerde en gepersonaliseerde feedback ontworpen. De gegevens verzameld aan de hand van werkplekbeoordelingen werden verwerkt in een studentenmodel waardoor studenten zicht kregen op wat ze konden verbeteren (improvement feedback) voor specifieke competenties, maar ook meer metacognitieve of pedagogische feedback op basis van de analyse van deze gegevens over tijd. Deze pedagogische feedback bestond uit een aantal ‘alerts’ die automatisch werden gegeneerd wanneer er ofwel 1) inconsistentie in de portfolio zat, 2) er te weinig beoordelingen werden gegenereerd voor een bepaalde activiteit, 3) er te weinig diversiteit zat in wie beoordeelde, en 4) wanneer er plots een daling in de score op te merken was.

Wil je hier meer over weten kan je de opnames van de onderwijslunch van 7 februari bekijken: https://www.project-watchme.eu/demonstrations/

of kan je Geraldine Clarebout of Jeroen Donkers een bericht sturen.

2 gedachten over “Het WATCHME-project: het gebruik van e-portfolio gegevens voor gepersonaliseerde feedback”

Reacties zijn gesloten.